Stránky

Sekaná z kuracieho mäsa

Najlepšia sekaná akú som kedy jedla. Z kuracieho mäska, nie je suchá a má výbornú chuť.

Mäso veľmi nejem, preto som si naložila len jeden plátok, ale po ochutnaní som si hneď priložila druhý, najmä keď som videla tie obrovské guče za ušami môjho spolustolovníka a ako rýchlo sekaná mizne z pekáča. Po dojedení sa ma opýtal, kedy budem robiť ďalšiu. To hovorí za všetko.

Sekaná z kuracieho mäsa
suroviny

500 g mletého kuracieho mäsa
1 vajce
1 stredná cibuľa
1 červená paprika
2-3 strúčiky cesnaku
asi 3 PL strúhanky
1 PL olivového oleja
1/4 ČL mleté čierne korenie
1/2 ČL mletej sladkej papriky
soľ, majorán

plnka
2 vajcia uvarené natvrdo
(alebo čokoľvek podľa vlastnej chuti...syr, zelenina)

Do misky dáme kuracie mäso, pridáme nakrájanú cibuľu, papriku a prelisovaný cesnak, vajce, olivový olej, soľ, koreniny a strúhanku. Všetko rukou dôkladne premiešame.

Pekáč vystelieme alobalom, potrieme olejom, naň uložíme polovicu mäsovej zmesi, do stredu urobíme rukou jarček a vložíme natvrdo uvarené vajcia. Prikryjeme zvyšnou zmesou a vytvarujeme bochník.

Povrch posypeme strúhankou, pokvapkáme olivovým olejom a alobal uzatvoríme. Podlejeme trochou vody a dáme piecť do rúry vyhriatej na 200°C. Pečieme asi 35 minút, potom alobal otvoríme a dopekáme ešte 10-15 minút (závisí od rúry).

Podávame so zemiakovým pyré. *


Pozn.
*Do tohto pyré som pridala aj jeden stredne veľký batát. Po  uvarení som všetko rozmixovala len s vodou, v ktorej sa zemiaky varili (bez mlieka) a pridala som asi 50 g masla. Okorenila, dosolila.