Stránky

Šarišský jablkový koláč (bábovka)


Mala som doma štyri jablká, ktoré nutne potrebovali spracovať, lebo začínali mäknúť. Napadlo ma, že tento koláč bude ideálny. Recept som opísala minulý rok niekde na nete, kde bolo uvedené, že koláč robila Kamila Magálová vo svojej relácii. 

Čakala som návštevu, tak som ho nedávala na plech, ale upiekla som ho v bábovkovej forme. Pre efekt. 

Koláč je veľmi chutný. Bodaj by aj nie, s jabĺčkami, orechmi a kúskami roztopenej čokolády. A keď sa navyše podáva s ovocným coulis a crème fraîche , je to úžasná delikateska.

Uvádzam pôvodný recept. Ja som si upravila množstvá cukru a oleja.



Šarišský jablkový koláč (bábovka)

Suroviny:
4 vajcia
1 hrnček kryštálového cukru
1 hrnček oleja
2 hrnčeky hladkej múky
1 KL škorice
1 KL sódy bikarbóny
1/2 hrnčeka nasekaných orechov
100 g čokolády nakrájanej na kúsky
4 jablká


Celé vajcia rozmixujeme, postupne pridávame cukor a vymiešame do penista. Pomaly prilievame olej, vsypeme múku, škoricu a sódu bikarbónu. Dobre premiešame.
Jablká ošúpeme a pokrájame na malé kocky. Vmiešame do cesta.
Pridáme nasekané orechy a čokoládu nakrájanú na kúsky.
Ak je cesto príliš husté, pridáme trochu mlieka.
Cesto vylejeme na plech alebo do bábovkovej formy, ktoré sme vymastili a vysypali.
Pečieme na 180°C asi 50 minút.
Po vychladnutí posypeme práškovým cukrom alebo polejeme čokoládovou polevou.