Stránky

Banánovo-jogurtové koláčiky (bez vajec)



Nedávno ma naháňala "mlsná". Pri pátraní po niečom malom pod zub, zrak mi padol na dva prezreté banány. Mám veľmi rada banánový chlieb, na všetky možné spôsoby, ale ten som robila nedávno. Tak som zaimprovizovala a vznikli tieto koláčiky.

I keď som si na ne musela chvíľu počkať, stálo to za to. Sú veľmi chutné, šťavnaté a voňavé. Kým som ich začala fotiť, zjedla som hneď dva. Ten z titulnej fotky, okamžite po spravení záberu. Mňam. Ideálne ku kávičke alebo čajíčku. 



Banánovo-jogurtové koláčiky (bez vajec)


Suroviny:
1-3 banány (podľa chuti)
4 PL cukru
4 PL polohrubej múky
4 PL ovsenej múky
1/2 balíčka prášku do pečiva
70 ml oleja
150 ml bieleho jogurtu
hnedý cukor na posypanie
ovocie (fakultatívne)

Rúru rozohrejeme na 180°C. Vymastíme a múkou zľahka vysypeme formu na muffiny alebo si pripravíme papierové košíčky.
V miske rozpučíme banány a zmiešame s cukrom. Postupne pridáme ostatné suroviny a dobre premiešame. Hmotu rozdelíme do formy/košíčkov, navrstvíme ovocie a povrch jemne posypeme hnedým cukrom. Dáme piecť asi na 30 minút.
Upečené koláčiky môžeme servírovať samostatne alebo s jogurtom a ovocím.