Stránky

Naša bábovka


Tento vynikajúci a osvedčený recept na bábovku používam už roky. Mám ho od mojej mamy. Keď som bola malá, iná bábovka sa doma ani nepiekla. Iba táto. Je mäkučká a krásne nadýchaná.

Po biskvite bol toto druhý recept, ktorý som sa ako dieťa naučila, lebo je naozaj jednoduchý a rýchly. Našu bábovku som robievala pravidelne každú nedeľu. Potom som začala piecť aj iné, čisto zo zvedavosti, či mi niektorá nebude chutiť viac, ale táto jednoznačne víťazí. Aj preto, že i po ďalšie dni je stále mäkulinká a chutná, ak by sa náhodou nezjedla hneď v ten deň, čo je viac ako nepravdepodobné. 
Ďalším plusom tohto receptu je variabilnosť. Do cesta sa môžu pridať orechy (mleté alebo posekané), hrozienka, sušené alebo čerstvé ovocie, čokoláda.  Povrch stačí posypať cukrom alebo obliať polevou (čokoládovou, citrónovou). Z tohto istého cesta sa dá upiecť aj bublanina alebo mramorový koláč na plechu. Ja ho používam aj ako základ na torty alebo koláče.
Pre mňa je to zaručene jeden z najlepších receptov, ktorý má čestné miesto v mojom kuchárskom zošite. I keď za tie roky ho mám už vrytý hlboko v pamäti :o)

Naša bábovka
Suroviny na 1 formu

5 vajec
250 g práškového cukru
1 vanilkový cukor
citrónová kôra
100 ml vody
100 ml oleja
250 g polohrubej múky
1 prášok do pečiva
1 PL kakaa
štipka soli

Oddelíme žĺtka od bielkov. Z bielkov a štipky soli vyšľaháme sneh.
Žĺtka vyšľaháme spolu s práškovým a vanilkovým cukrom a citrónovou kôrou do peny. Pridáme múku zmiešanú s práškom do pečiva, vodu, olej a nakoniec jemne vmiešame sneh z bielkov. Do polovice cesta vmiešame kakao.
Do vymastenej a vysypanej formy vlejeme najskôr bledé cesto a potom kakaové. Dáme piecť do vyhriatej rúry na 180°C. Pečieme 45 minút (závisí od rúry).

Pozn.
Množstvo cukru môžeme znížiť o 1/3.
Namiesto 1 dcl vody môžeme pridať 1 dcl mlieka.
Postačí aj 1/2 prášku do pečiva.
Do cesta môžeme pridať trocha rumu.
Formu môžeme vysypať kokosom.