Stránky

Zelerová polievka


Priznávam bez mučenia, že zeler som nikdy nemala príliš v obľube. Aspoň, čo sa týka zeleru buľvového. Za stonkový by som aj dušu dala.
V polievke som ho (ten nešťastný zeler buľvový) vždy obchádzala a ani iné kulinárske úpravy ma nelákali. Ale časy sa menia, chute tiež a už dávno si pochutnávam na pečených zelerových hranolkách, zelerovom pyré alebo šaláte. Len v tej polievke sa mi stále akosi nepozdáva. Iba vtedy, ak je v nej rozmixovaný :o)

Zelerová polievka

1/2 zelerovej buľvy
1 väčšia mrkva
2-3 zemiaky
1 cibuľa
1 PL oleja
kmín
fenykel
soľ
korenie

Na oleji speníme nakrájanú cibuľu, pridáme na kúsky nakrájanú mrkvu, zeler, zemiaky a zalejeme 1,5 litrom vriacej vody. 
Osolíme, pridáme ostatné koreniny a necháme variť na miernom plameni, kým zelenina nezmäkne.
Vývar spolu so zeleninou zmixujeme. 
Podávame s krutónmi, poprášené mletou červenou paprikou.

Pozn. Do zmixovanej polievky môžeme vmiešať mlieko/jogurt/smotanu podľa chuti alebo podávať polievku s lyžicou smotany; posypať tekvicovými/slnečnicovými semienkami.