Stránky

Domáci jogurt


Iba liter mlieka a jeden biely jogurt. Áno, také je to jednoduché. Dokonca bez použitia jogurtovača!

Spomínam si, keď som robila jogurt po prvýkrát, na tie pochybnosti, či to bude fungovať. Kúpila som jedno plnotučné mlieko (nie trvanlivé, ale s 5-dňovou spotrebou) a jeden biely jogurt so živou kultúrou, a večer sa išlo na vec. Zohriať mlieko, vychladiť, vmiešať jogurt, naliať do pohárov, dať do rúry a nechať odpočívať. Ráno som nedočkavo vošla do kuchyne, otvorila rúru a... čuduj sa svete, jogurt sa podaril!

Po otvorení prvej vzorky a jej ochutnávky, som bola milo prekvapená, ba priam nadšená, chuťou a konzistenciou jogurtu. Bol vláčny, jemný, krémový, lahodný. Proste úžasný. Natešená som jogurtmi ponúkala mojich blízkych. Všetci boli maximálne spokojní a pýtali recept.

Odvtedy som jogurt skúšala robiť s rôznymi mliekami, jogurtmi a rôznymi príchuťami. Favoritom však stále zostáva jogurt robený z plnotučného mlieka a úplne čistý bez príchutí. Ten používam aj do váry.

A ak už ochutený, tak s ovsenými vločkami, orieškami a medom. Alebo s ovocným coulis.

Na  tejto stránke  ponúkajú syridlá a uvádzajú rôzne tipy na výrobu syrov, tvarohov, jogurtov a kopu iných zaujímavých vecí.



Suroviny:

1 liter mlieka
1 biely jogurt so živou kultúrou


Postup:

Mlieko zohrejeme približne na 85°C. Necháme mierne vychladnúť na teplotu 40-50°C.

V malom množstve mlieka rozmiešame jogurt, vlejeme do zvyšku mlieka a dobre premiešame.

Zmes nalejeme do pohárov, postavíme na plech a dáme do vypnutej  rúry predhriatej na 50°C.  Necháme v rúre 5-8 hodín. V chladničke vydrží  týždeň.

Ochutený jogurt pripravíme pridaním kondenzovaného mlieka, čokolády alebo cukru do mlieka pri zohrievaní.

Vložením džemu alebo čerstvého ovocia do pohárov ešte pred vliatím mlieka pripravíme ovocný jogurt.