Stránky

Višňový koláč


Recept na tento chutný višňový koláč mám už roky vystrihnutý z jedného francúzskeho časopisu. Základom je krehké maslové cesto plnené višňami a mandľovým krémom frangipane (v tomto recepte je maslo nahradené mliekom). 

A keď už hovoríme o náhradách, ja som tentokrát trochu experimentovala a pôvodný recept upravila podľa toho, čo som práve mala "po ruke". Mletých mandlí som mala len 50 g gramov, tak som zvyšok nahradila mletými ovsenými vločkami. Cukru som dala len 70 g a do cesta som neprilievala mlieko, ale studenú vodu. Koláčik je výborný aj takto. V recepte sú uvedené pôvodné suroviny a v zátvorke moje úpravy.  

I keď je pripravený s kyslými višňami, dezert je jemný, sladučký s mierne kyselkavým "akcentom". Skutočný pôžitok pre letné maškrtenie.


Višňový koláč

Suroviny:

Krehké maslové cesto (sladké):
200 g hladkej múky
100 g masla
50 g cukru
štipka soli
½ pohára mlieka (½ pohára studenej vody)

Náplň:
700 g kyslých višní
2 vajcia
125 g cukru (70 g cukru)
125 g mletých mandlí (50 g mletých mandlí + 75 g mletých ovsených vločiek)
25 g múky
1 dcl mlieka
cukor na posypanie


Múku, soľ a cukor zmiešame. Pridáme nakrájané maslo a prstami rýchle spracúvame na „mrveničku“.  Postupne prilievame mlieko a vytvoríme cesto, ktoré dáme odpočívať na 30 minút do chladu.
Medzitým si pripravíme plnku. V druhej miske spolu premiešame mleté mandle a múku. Do stredu rozbijeme vajíčka, pridáme cukor. Zmes premiešame a po troche pridáme mlieko.
Umyjeme a odstopkujeme višne.
Cesto vyvaľkáme, vložíme do vymastenej formy a popicháme vidličkou. Višne rozložíme na cesto.  Na ne vylejeme krém a rozotrieme po povrchu. Pečieme vo vyhriatej rúre na 180°C asi hodinu.
Po upečení necháme vychladiť vo forme.
Pred servírovaním posypeme cukrom.